20190503_225407

Subaru – jak serwisować aby jeździć bezproblemowo?

Subaru Forester to jedno z najbardziej niezawodnych aut w swojej klasie. Auta Subaru są drogie w zakupie za co odwdzięczają się skutecznym napędem wszystkich kół, osiągami i specyficznym prowadzeniem – niski środek ciężkości dzięki silnikom typu boxer.

subaru forester
subaru forester

Jednostki napędowe bez turbodoładowania to bardzo solidne konstrukcje, które świetnie współpracują z instalacjami LPG. Podstawowa 125-konna wersja silnika 2,0 l montowana w egzemplarzach nie grzeszy elastycznością. Jest za to oszczędna i potrzebuje około 10 litrów na każde 100 kilometrów. Silniki wyposażone w turbosprężarkę generują wyższe koszty eksploatacji i cechują się częstszymi awariami. Układ doładowania rozszczelnia się oraz dochodzi do zatarcia turbosprężarki. Dzieje się tak wyłącznie z winy użytkowników, którzy po jeździe z wysoką prędkością obrotową za szybko gaszą silnik. Powodem tych problemów jest też zaniedbanie okresowego serwisu olejowego. Musi być wykonywany maksymalnie co 15000 kilometrów.

W silnikach 2,5 Turbo po wyczynowym traktowaniu dochodzi do uszkodzenia uszczelki pod głowicą i pękania tłoków.

Niezależnie jednak od tego, którą jednostką napędową Subaru wybierzecie, będziecie musieli pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych w silniku.

subaru
sti komora silnika subaru

Psują się amortyzatory tylnej osi służące do samo poziomowania tyłu auta. Są one dość drogie w zakupie.
Zdarzają się również egzemplarze z uszkodzonym centralnym mechanizmem różnicowym. Przed zakupem Subaru trzeba sprawdzić skuteczność działania napędu. Za taką usterkę zwykle odpowiedzialny jest właściciel, który zbyt często testował możliwości swojego auta w terenie. Użytkownicy Subaru Forestera lub Imprezy narzekają na słabą jakość tapicerki, która lubi pękać.W wersji WRX STI z silnikiem o pojemności 2,5-litra, z powodu zbyt wąskich ścianek bloku silnika pochodzącego z mniejszego dwulitrowego motoru powodują pęknięcie uszczelki pod głowicą. Aby temu zaradzić, trzeba wymienić oryginalne śruby głowicy na szpilki ARP. Zapowiedzią dużej awarii silnika czyli pękających tłoków jest nadmierne zużycie oleju silnikowego. Na szczęście można temu zapobiec, instalując specjalne kute tłoki, które uszczuplą nasz budżet o kwotę około 8000 złotych. Jeżeli przyjdzie nam zmienić przednie tarcze hamulcowe i klocki, zapłacimy około 3000 zł. Zakup sprzęgła to 2000 zł, używane około 500 zl. Musimy również liczyć się z wymianą całego zestawu rozrządu po przejechaniu 100 000 km, co ze względu na nietypową konstrukcję silnika o przeciwsobnym układzie tłoków zwiększa koszty wykonania takiej usługi. Trzeba wyjmować silnik podobnie jak np. w BMW 2.0 diesel.

W każdym Subaru ważna jest regulacja zaworów po około 60000 kilometrów.

Jest to konieczne, aby silnik pracował bezproblemowo. Koszt kasowania luzów na zaworach to od 500 zł do nawet 5000! Najdroższe do obsługi są auta z silnikami 2,0 turbo i wolnossący 2,0 o mocy 156 i 165 koni. Koszt serwisu podnosi wyjęcie silnika.

subaru
Subaru Forester w akcji

Trzeba ostrożnie podchodzić do aut sprowadzonych ze Stanów Zjednoczonych. W większości przypadków miały poważne wypadki. Przed podjęciem ostatecznej decyzji zakupu dokładnie sprawdźmy samochód w wyspecjalizowanym warsztacie.

Subaru 2.0 D typowe usterki

Ogólna trwałość diesla Subaru okazuje się dość dobra, ale na pewno nie jest idealna. Początkowo dużo problemów sprawiało sprzęgło (kłopot z przeniesieniem wysokiego momentu obrotowego), co kończyło się spaleniem tarczy i nadszarpnięciem kondycji 2-masowego koła zamachowego – Subaru wgrywało nowe oprogramowanie.

subaru impreza
subaru impreza

Przy przebiegu 100-150 tys. km zdarzają się uszkodzenia zaworu EGR. Objawy nieprawidłowej praca układu oczyszczania spalin i spadek mocy, zapalona kontrolka o problemie z zasilaniem silnika oraz dymienie z tyłu auta. Wymiana z zastosowaniem nowego elementu daje natychmiastowy efekt. Czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin nie rzadko pomaga. Niestety, oryginalny zawór EGR kosztuje ponad 1200 zł , a na zamienniki nie ma co liczyć można kupić używany za 300 zł.

Hałas w okolicach przekładni i brak przeniesienia napędu może oznaczać, że czeka nas wymiana sprzęgła lub dwumasowego koła zamachowego. Czasem nawet wymienić oba elementy. Koszt sprzęgła poza autoryzowanym serwisem to niecałe 1000 zł (firmy Sachs), natomiast „dwumasu” – około 1700 zł, jesli zdecydujemy się na używane to koszty zaczynają się od 450 zł.

Podziel się postem

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on print
Share on email

KOMENTARZE

Uwaga! Obraźliwe komentarze będą publikowane z metadanymi!

Dodaj komentarz