Silnik zawieszenie

Proste przedstawienie działania zawieszenia w samochodzie

Dzisiaj prezentujemy filmik z roku 1938 przygotowany przez Chevrolet General Motors, który w szybki i uproszczony sposób wyjaśnia działanie zawieszenia w samochodzie. Do zrozumienia wystarczą podstawy języka angielskiego.

Czy film jest jeszcze aktualny?

Materiał przedstawiony na filmie odnosi się wprost do aut posiadających starsze zawieszenia i resory piórkowe (ang. leaf spring), podczas gdy współcześnie większość samochodów osobowych posiada zawieszenia nowej generacji, takie jak np. kolumna MacPhersona czy zawieszenia wielowahaczowe. Mimo to, materiał doskonale pokazuje samą zasadę działania zawieszenia samochodów.

Należy dodać, że wiele współczesnych samochodów dostawczych, ciężarowych, terenowych oraz pickupów nadal posiada konstrukcję ramową i resory piórowe, gdyż umożliwia im to znaczny udźwig (najczęściej kosztem wygody jazdy). Oczywiście nie wszystkie wcześniej wymienione typy samochodów są tak skonstruowane, np. Fiat Ducato oraz jego modele bliźniacze Citroën Jumper i Peugeot Boxer posiadają nadwozie samonośne. Wśród samochodów dostawczych o wadze do 3,5 tony konstrukcję ramową posiadają pojazdy Iveco.

Należy podkreślić, że amerykańskie filmy instruktażowe z lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku doskonale wprowadzają widzów w omawiane zagadnienie. Wywód zawsze rozpoczyna się od omówienia najprostszych postaci mechanizmów kolejno przechodząc do omówienie ich bardziej złożonych form.

Podziel się postem

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on print
Share on email

KOMENTARZE

Uwaga! Obraźliwe komentarze będą publikowane z metadanymi!

Dodaj komentarz