Allegro kara

Komisja Etyki Reklamy ruga Allegro

Telewizyjna reklama Allegro Smart nie zawiera istotnych szczegółów oferty, przez co może wprowadzać widzów w błąd. Tak orzekła Komisja Etyki Reklamy (KER).

Zgodnie z hasłem Allegro Smart „Nawet 365 przesyłek za 49 zł” użytkownicy mogli odnieść wrażenie, że jak zapłacą 49 zł to będą mogli mieć np. jedną przesyłkę dziennie za darmo przez rok.

W reklamie zatajono jednak bardzo ważną informację, która jest kluczowa dla usługi: promocja obowiązuje przy zakupach za określoną kwotę, oraz u danego sprzedawcy. Takiej informacji w reklamie nie znajdziemy.

Komisja Etyki Reklamy nie uwierzyła Allegro.

W treści reklamy przygotowanej przez Allegro nie zostały zawarte wszystkie istotne warunki usługi.

KER stwierdziła, że spot promujący Allegro Smart narusza Kodeks Etyki Reklamy, bo zawiera treści, które mogą nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. W opinii KER spot nie zawierał informacji o istotnych warunkach/postanowieniach usługi ani odniesienia do regulaminu usługi Allegro Smart i przez to mógł wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanego produktu. Za Wirtualne Media

.

Źródła

Podziel się postem

KOMENTARZE

Uwaga! Obraźliwe komentarze będą publikowane z metadanymi!

Dodaj komentarz