Isetta

Isetta – trójkołowa ciekawostka

Produkowana na wielu licencjach (np. BMW) malutka Isetta kojarzy się ze śmiganiem malowniczymi wąskimi uliczkami włoskich miasteczek. Jednak cieszyła się popularnością nie tylko tam. Jej wersje powstały w Niemczech, Hiszpanii, a nawet w Brazylii i Argentynie.

Wejście od przodu, przez drzwi, na których zamontowany był cały panel kierowniczy, wygląd trójkołowca, wypukłe szyby to najbardziej charakterystyczne cechy Isetty, jej znaki rozpoznawcze. W rzeczywistości samochód miał 4 koła, jednak tylne umieszczone były w odległości 48 cm, co pozwoliło na eliminację przekładni. W wersjach licencyjnych z innych krajów zostały zastąpione kołami o standardowym rozstawie. Całości wyglądu dopełniał „panoramiczny” płócienny dach. Samochodzik mieścił 2 osoby.

Isetta widok z tyłu
Isetta widok z tyłu

Osiągi Isetty : )

Nieduży jednocylindrowy dwusuwowy silnik motocyklowy i maksymalna szybkość do 75 km/h nie czyniła z niej może demona prędkości, jednak Isetta brała nawet udział w wyścigach. Pojemność 13l i spalanie 3l/100 km pozwalała na wycieczkę po okolicy : )

Maleńki samochód zostało ostatecznie wyparty z dróg przez markę Fiat. Jednak przez szereg lat 50-tych i 60 -tych XX wieku cieszyła się ogromną popularnością. Wyprodukowano ponad 160 tysięcy sztuk. Współcześnie jest produkowana jej elektryczna wersja na rynkach azjatyckich.

Źródła:
BMW Isetta – Włoski projekt, niemieckie wykonanie

Dla tematyki volvo naprawa lublin polecamy stronę Volvo Lublin serwis, naprawa, części, porady.

Podziel się postem

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on print
Share on email

KOMENTARZE

Uwaga! Obraźliwe komentarze będą publikowane z metadanymi!

Dodaj komentarz