Isetta

Isetta – trójkołowa ciekawostka

Produkowana na wielu licencjach (np. BMW) malutka Isetta kojarzy się ze śmiganiem malowniczymi wąskimi uliczkami włoskich miasteczek. Jednak cieszyła się popularnością nie tylko tam. Jej wersje powstały w Niemczech, Hiszpanii, a nawet w Brazylii i Argentynie.

Wejście od przodu, przez drzwi, na których zamontowany był cały panel kierowniczy, wygląd trójkołowca, wypukłe szyby to najbardziej charakterystyczne cechy Isetty, jej znaki rozpoznawcze. W rzeczywistości samochód miał 4 koła, jednak tylne umieszczone były w odległości 48 cm, co pozwoliło na eliminację przekładni. W wersjach licencyjnych z innych krajów zostały zastąpione kołami o standardowym rozstawie. Całości wyglądu dopełniał „panoramiczny” płócienny dach. Samochodzik mieścił 2 osoby.

Isetta widok z tyłu
Isetta widok z tyłu

Osiągi Isetty : )

Nieduży jednocylindrowy dwusuwowy silnik motocyklowy i maksymalna szybkość do 75 km/h nie czyniła z niej może demona prędkości, jednak Isetta brała nawet udział w wyścigach. Pojemność 13l i spalanie 3l/100 km pozwalała na wycieczkę po okolicy : )

Maleńki samochód zostało ostatecznie wyparty z dróg przez markę Fiat. Jednak przez szereg lat 50-tych i 60 -tych XX wieku cieszyła się ogromną popularnością. Wyprodukowano ponad 160 tysięcy sztuk. Współcześnie jest produkowana jej elektryczna wersja na rynkach azjatyckich.

Źródła:
BMW Isetta – Włoski projekt, niemieckie wykonanie

Dla tematyki volvo naprawa lublin polecamy stronę Volvo Lublin serwis, naprawa, części, porady.

Podziel się postem

KOMENTARZE

Uwaga! Obraźliwe komentarze będą publikowane z metadanymi!

Dodaj komentarz