Isetta – trójkołowa ciekawostka

Produkowana na wielu licencjach (np. BMW) malutka Isetta kojarzy się ze śmiganiem malowniczymi wąskimi uliczkami włoskich miasteczek. Jednak cieszyła się popularnością nie tylko tam. Jej wersje powstały w Niemczech, Hiszpanii, a nawet w Brazylii i Argentynie. Wejście od przodu, przez drzwi, na których zamontowany był cały panel kierowniczy, wygląd trójkołowca, wypukłe szyby to najbardziej charakterystyczne … Czytaj dalej

Ciekawe epizody w przedwojennej historii polskiej motoryzacji

W Polsce przed II wojną światową istniały trudne warunki dla rozwoju motoryzacji. Byli jednak ludzie ogarnięci pasją, którzy chcieli zbudować mechaniczny pojazd. Wówczas, często byli uważani za dziwaków, jednak ich innowacyjność pozostawiła ślad. Warto zerknąć w jego stronę… Jeszcze zanim pojawiły się pojazdy silnikowe, pionierem nowych rozwiązań był inż. Stanisław Barycki. Próbował konstruować pojazdy samobieżne … Czytaj dalej

Krótka historia firmy Hinstin

Francuska firma Histin produkowała małe samochody sportowe. Jej założycielem był Jacques Hinstin (nie należy go mylić z innym Hinstinem, który współpracował z Citroenem). Pierwszy model samochodu sygnowany jako Hinstin opuścił fabrykę w roku 1921. Typem nadwozia stosowanym w samochodach Hinstin był roadster. Firma dystrybuowała swoje samochody głównie na rynek angielski (pewną rozpoznawalność osiągnął tam model … Czytaj dalej