Subaru – jak serwisować aby jeździć bezproblemowo?

23-09-2019 09:13
Subaru – jak serwisować aby jeździć bezproblemowo?

Subaru Forester to jedno z najbardziej niezawodnych aut w swojej klasie. Auta Subaru są drogie w zakupie za co odwdzięczają się skutecznym napędem wszystkich kół, osiągami i specyficznym prowadzeniem – niski środek ciężkości dzięki silnikom typu boxer.

Subaru Forester to jedno z najbardziej niezawodnych aut w swojej klasie. Auta Subaru są drogie w zakupie za co odwdzięczają się skutecznym napędem wszystkich kół, osiągami i specyficznym prowadzeniem – niski środek ciężkości dzięki silnikom typu boxer.Podstawowa 125-konna wersja silnika 2,0 l montowana w egzemplarzach nie grzeszy elastycznością. Jest za to oszczędna i potrzebuje około 10 litrów na każde 100 kilometrów. Silniki wyposażone w turbosprężarkę generują wyższe koszty eksploatacji i cechują się częstszymi awariami. Układ doładowania rozszczelnia się oraz dochodzi do zatarcia turbosprężarki. Dzieje się tak wyłącznie z winy użytkowników, którzy po jeździe z wysoką prędkością obrotową za szybko gaszą silnik. Powodem tych problemów jest też zaniedbanie okresowego serwisu olejowego. Musi być wykonywany maksymalnie co 15000 kilometrów.

W silnikach 2,5 Turbo po wyczynowym traktowaniu dochodzi do uszkodzenia uszczelki pod głowicą i pękania tłoków.

W silnikach 2,5 Turbo po wyczynowym traktowaniu dochodzi do uszkodzenia uszczelki pod głowicą i pękania tłoków.


Psują się amortyzatory tylnej osi służące do samo poziomowania tyłu auta. Są one dość drogie w zakupie.

Zdarzają się również egzemplarze z uszkodzonym centralnym mechanizmem różnicowym. Przed zakupem Subaru trzeba sprawdzić skuteczność działania napędu. Za taką usterkę zwykle odpowiedzialny jest właściciel, który zbyt często testował możliwości swojego auta w terenie. Użytkownicy Subaru Forestera lub Imprezy narzekają na słabą jakość tapicerki, która lubi pękać.W wersji WRX STI z silnikiem o pojemności 2,5-litra, z powodu zbyt wąskich ścianek bloku silnika pochodzącego z mniejszego dwulitrowego motoru powodują pęknięcie uszczelki pod głowicą. Aby temu zaradzić, trzeba wymienić oryginalne śruby głowicy na szpilki ARP. Zapowiedzią dużej awarii silnika czyli pękających tłoków jest nadmierne zużycie oleju silnikowego. Na szczęście można temu zapobiec, instalując specjalne kute tłoki, które uszczuplą nasz budżet o kwotę około 8000 złotych. Jeżeli przyjdzie nam zmienić przednie tarcze hamulcowe i klocki, zapłacimy około 3000 zł. Zakup sprzęgła to 2000 zł, używane około 500 zl. Musimy również liczyć się z wymianą całego zestawu rozrządu po przejechaniu 100 000 km, co ze względu na nietypową konstrukcję silnika o przeciwsobnym układzie tłoków zwiększa koszty wykonania takiej usługi. Trzeba wyjmować silnik podobnie jak np. w BMW 2.0 diesel.

W każdym Subaru ważna jest regulacja zaworów po około 60000 kilometrów.

Jest to konieczne, aby silnik pracował bezproblemowo. Koszt kasowania luzów na zaworach to od 500 zł do nawet 5000! Najdroższe do obsługi są auta z silnikami 2,0 turbo i wolnossący 2,0 o mocy 156 i 165 koni. Koszt serwisu podnosi wyjęcie silnika.

Trzeba ostrożnie podchodzić do aut sprowadzonych ze Stanów Zjednoczonych. W większości przypadków miały poważne wypadki. Przed podjęciem ostatecznej decyzji zakupu dokładnie sprawdźmy samochód w wyspecjalizowanym warsztacie.