LPG - jakie auta łatwo przerobić na gaz?

24-03-2020 22:00
LPG - jakie auta łatwo przerobić na gaz?

 LPG Lublin - czyli auto na gaz.

W dobie szalejących cen na stacjach benzynowych, coraz więcej kierowców rozważa zamontowanie instalacji LPG w swoich samochodach. Niestety, nie wszystkie samochody możemy przerobić bezproblemowo na gaz. Jeżeli nasze auto ma silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, instalacja systemu LPG może być po prostu nieopłacalna. Mimo instalacji gazowej i tak musimy liczyć się z 15% zużyciem benzyny. Paliwo potrzebne jest do rozruchu silnika oraz podczas nagłych przyspieszeń. Musielibyśmy naprawdę dużo podróżować samochodem, aby koszt montażu nam się zwrócił (a wynosi on ponad 8000 zł).


Są też dobre wiadomości!

Instalacje są ekologiczne, ekonomiczne i dostępne w pewnej grupie samochodów. Zdecydowanie łatwiej sprawa wygląda w przypadku starszych samochodów – sprzed 2010 roku, kiedy to producenci aut musieli dostosować swoje jednostki napędowe do normy emisji spalin Euro 5. W tych samochodach zazwyczaj nie spotkamy silników z wtryskiem bezpośrednim i instalacja jest stosunkowo łatwa i niedroga w założeniu – jej koszt to około 2200-3000 złotych w zależności od typu silnika jaki mamy pod maską.

To nie koniec dobrych wiadomości dla zainteresowanych LPG!

Na szczęście producenci nie pozostawiają nas na lodzie! Nadal możemy spotkać silniki, które nie tylko oferują pośredni wtrysk paliwa. Są także o stosunkowo prostej konstrukcji przez co ich transformacja nie jest aż tak inwazyjna. Jednym z najlepszych, nowszych silników do gazu jest zdecydowanie 1.6 8V MPI. Ta prosta jednostka może się pochwalić ośmiozaworową głowicą i wielopunktowym wtryskiem paliwa, dzięki czemu bardzo dobrze znosi montaż instalacji LPG. Silniki te znajdziemy większości samochodach grupy VW – w Skodach i Audi montowano je aż do 2013 roku. Jednostka ta spala dużą ilość benzyny, więc od lat jest chętnie przerabiana na gaz. Fiat również dzielnie udowadnia, że można rozwijać swoje silniki, bez ich przesadnej komplikacji. Silnik 1.4/77-180 KM znajdziemy w większości modelach aut wyprodukowanych w fabrykach Fiata. Ta jednostka napędowa bardzo dobrze znosi instalację LPG, nawet w młodszych rocznikach, jednak często usłyszeć można o wyciekach oleju – warto mieć to na oku.