Lamborghini

Wszyscy producenci stawiają na SUV-y!
Nawet Lamborghini!
Pierwszym Lamborghini, które nie jest zawieszone kilka centymetrów nad ziemią to model LM002. Pojazd ten przeznaczony był do jazdy w trudnych terenowo warunkach. Oczywiście napędzała go jednostka V8 zapożyczona od Chryslera.
Udany model.
Urus jest typowo dla rekreacyjnego auta wysoko zawieszony. Choć w przeciwieństwie do modelu LM002 jest mocno sportowym SUV-em. Pojazd dostał platformę podwozia od Volkswagena, która stosowana jest w innych dużych SUV-ach koncernu. Są to znane modele drogich marek takich jak: Bentley Bentayga, Porsche Cayenne. Na tych podwoziach jeżdżą też znane z ulic: Audi Q7 i Volkswagen Touareg.
Pierwszą zapowiedzią wprowadzenia przez koncern auta rodzinnego to przedstawiony w kwietniu 2012 roku prototyp Urus Concept. Auto otrzymało opakowanie SUV-a. Model przedstawiono na targach w Pekinie. Już podczas w 2012 roku premiery Lamborghini poinformowało o specyfikacji technicznej. Przełomowa dla marki miała być wysoka, roczna produkcji.
Dopiero w 2017 roku prace konstrukcyjne nad seryjnym Lamborghini samochodem zostały zakończone. Oficjalnie zaprezentowano go pod koniec tego samego roku. Ukończone auto oficjalnie przedstawiono pod koniec 2017r. podczas prezentacji we Włoszech w siedzibie producenta w Sant’Agata Bolognese.
Samochody Lamborghini zawsze były inne. Czy udało się wykreować wyjątkowego supersuva?
Urus trafił do sprzedaży dopiero w połowie 2018 roku. Jak teraz można się domyślać stał się najpopularniejszym samochodem w ofercie Lamborghini. Marka zyskała na popularności i podwaja swoje wyniki rentowności. Konkurencyjne Ferrari czy Aston Martin dopiero myślą o takim segmencie. SUV ten pozwolił pozyskać nowych klientów, którzy potrzebują dużego i szybkiego auta! Szczególnie w Rosji i Stanach Zjednoczonych uzyskano szczególnie duże ich grono.
Osiągi sportowca.
Pod maską zamontowano podwójnie doładowanie V8 o pojemności 4 litrów. Duży wóz, który poza ostro narysowanymi liniami nadwozia generuje 650 KM i 850 Nm sprawia, że jest to jeden z najpotężniejszych pod względem osiągów SUV-ów na rynku. Jego przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi 3,6 sekundy (pamiętajmy, że waży blisko dwie tony)! Druga setka to kwestia 12,8 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 305 km/h. Potężny Silnik zestrojono z 8-biegowym automatem.
Kupić, nie kupić?
Jeżeli posiadasz kwotę w wysokości około miliona złotych możesz spokojnie udać się do salonu. Z drugiej strony nikt nie kupuje za gotówkę. Leasing na firmę jest najlepszym rozwiązaniem! A ile kosztuje ubezpieczenie?