Iveco Daily kiedyś i teraz

Iveco Daily
Pierwsze Iveco Daily powstało w roku 1978, od tego czasu aż po dzień dzisiejszy model ten pisze swoją historię. Ogólnie Iveco Daily to auta dostawcze średnie i lekkie ciężarowe. Na początku produkowane było przez firmę Fiat. Obecnie konkurencją dla Iveco Daily są takie samochody jak: Opel Movano, Citroen Jumper, Ford Transit, Renault Master, lub Nissan NV400 – jak na ich tle wypada Iveco? Odpowiedz będzie w tekście.
Serce Iveco Daily i napęd
Nowe Iveco Daily wyposażone jest w silnik z układem zasilania Common Rail. Jego moc to 101 KM do 136. A dzięki temu, że napęd został przeniesiony na tylna oś - auto zyskało większy kąt skrętu przednich kół i lepsze rozmieszczenie masy.
Iveco Daily wyposażono w 5 lub 6 biegową skrzynię
Długość Iveco to 5628 mm i szerokość 2010 mm.
Klienci mają do wyboru 4 wersje wyposażenia: Comfort, Standard, Top i Plus.
Wyposażenie standardowe to: system ESP, poduszka powietrzna kierowcy, fotel kierowcy który jest regulowany, elektryczne podgrzewane lusterka, elektryczne szyby, centralny zamek, immobilizer no i oczywiście radio z CD.
Opcja Comfort ponadto posiada: sprężynowy fotel dla kierowcy, manualną klimatyzację, półkę nad przednią szybą, radio z MP3, światła przeciwmgielne.
Decydując się na Iveco Daily Top dostaniemy: klimatyzację automatyczną , wyświetlacz Matrix, radio z CD i bluetoot i oczywiście tempomat.
Jak w osobówce
Iveco Daily stawia na bezpieczeństwo. Wzmocnione pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne, wspomagany układ hamowania, ABS + EBD, system kontroli trakcji, podświetlane zegary, dobrze zaprojektowana strefa zgniotu.

Prędkość maksymalna Iveco to 135 km/h, podczas jazdy na trasie Iveco spala około 9l/100 km do 11l to w zależności od modelu.
Jak każde auto również Iveco nie jest bezproblemowe. Kilka generacji samochodu pozwoliło wyeliminować usterki z początkowych modeli, ale pojawiały się inne. W początkowych modelach problem dotyczył najczęściej elektrycznych szyb. Elektryka ogólnie nie jest na wysokim poziomie, pewnie dlatego Iveco nie ma jej za dużo. Do szwankującej elektryki szyb dochodzi częsty problem z wypadającymi uszczelkami. Koszt naprawy czy też wymiany uszczelki nie jest zbyt drogi.
Tłoczki często zapiekają się, a klocki hamulcowe wypadają z zacisków. To usterki starszej generacji , trzecia generacja Iveco to przede wszystkim kłopot ze sprzęgłem – pękająca linka. Ta poważna usterka w trakcie jazdy może doprowadzić do bardzo niebezpiecznej sytuacji. Blacha użyta do produkcji kabiny czasem pęka. W drzwiach nie rzadko pojawiają się szpary, czyli ogólnie karoseria do poprawki.
Wyeliminowano powyższe błędy usterki i niedociągnięcia. Tak powstała 4 generacja. Charakteryzuje ją problem w części egzemplarzy, związany z akumulatorem a raczej elektryką. Po dłuższym postoju (około 10 godz) może się po prostu rozładować. Jest to i tak mniejszy kłopot niż problemy pojawiające się w układzie hamulcowym.
Klimatyzacja też jest kapryśna.
Generacja 5
Tu w zasadzie nie ma większych usterek, co oczywiście nie oznacza, że ich nie ma. „Piętą Achillesa” stanowi tu elektronika i elektryka szczególnie oświetlenie zdarzały się też usterki układu hamulcowego i kierowniczego. Są to jednak pojedyncze przypadki.
Z każdą kolejną generacją Iveco eliminowało usterki i jest ich coraz mniej. Większość z usterek związanych jest z niewłaściwym użytkowaniem Iveco Daily. Auto należy serwisować zgodnie z wymogami. Dbanie, nie bagatelizowanie usterek i reagowanie na niepokojące nas sygnały ustrzeże nas przed wydatkami związanymi z naprawą.
Zapraszamy do naszych sprzedawców części i warsztatów wyspecjalizowanych w marce IVECO.