Audi A6 czyli digitalizacja, osiągi i wszechogarniający komfort.

22-03-2020 10:59
Audi A6 czyli digitalizacja, osiągi i wszechogarniający komfort.

Audi A6 czyli digitalizacja, osiągi i wszechogarniający komfort.

Audi A6 jest z nami od 1994 roku. Pierwsza generacja A6 oznaczona kodem fabrycznym C4 to model Audi 100. Podany faceliftingowi i lekkiej modernizacji pojazd zastąpił nazewnictwo. Oprócz licznych modyfikacji często w pamięci zostaje wprowadzenie najmocniejszego w owym czasie w Audi silnika Diesla o pojemności 2.5 TDI.  Pięciocylindrowa jednostka ma aż 140 KM mocy.

audi

Cicho znaczy diesel?

Jeśli chodzi o diesla to teraz do wyboru jest silnik dwu lub trzy litrowy. Są to nadal ciekawe oferty pod kontem osiągów i zużycia paliwa. Dwulitrowe mają moc 163 i 204 KM! Przy masie 1650 kg auto można rozpędzić do setki w 9,3 lub 8 sekund. Sześciocylindrowy diesel z oznaczeniem S6 potrzebuje tylko 5 sekund! Wracając do mniejszej jednostki to mimo wszystko zaskakuje ona wyciszeniem w kabinie. Pierwsze wrażenie jest, że jedziemy autem benzynowym. Spalanie podczas spokojnej jazdy po mieście to około 7 do 8 litrów. Poza na pewno mniej... Pytanie o ilość pasów na jezdni i temperament czytaj pośpiech kierowcy.

audi a6

Kolejna generacja udanego modelu czyli digitalizacja!

A6 piątej generacji otrzymuje kod fabryczny C8. Osttnie wcielenie jednego, z najpopularniejszych samochodów marki Audi zadebiutowało w marcu 2018 roku jako trzeci model po A7 i A8 reprezentujący nową stylizację. Szóstka  przejęła deskę rozdzielczą z A7. Nowy cyfrowy kokpit może składać się z 3 dużych wyświetlaczy. Dwa umieszczono centralnie na desce rozdzielczej a trzeci zastępuje tradycyjne zegary.  Generacja A6 na tle poprzedników nie wyróżnia się niczym specjalnym lecz samochód trochę urósł  zgodnie z panującymi trendami.

Quattro itp...

Producent twierdzi, że A6 ósmej generacji ma „wszechstronny talent w swojej klasie”. Faktem jest wprowadzanie wiele innowacji do tego segmentu pod względem digitalizacji kokpitu, komfortu i sportowej linii. Są to śmiałe twierdzenia i być może poparte tym, że A6 opiera się na tej samej platformie co A7 i A8. System łagodnej hybrydy umożliwiający rozpędzanie auta z miejsca silnikiem elektrycznym oczywiście za dopłatą. Z droższych modeli jest tu także system informacyjno-rozrywkowy „MMI touch” z podwójnym ekranem dotykowym.

Trochę większy?

Oczywiście jest większy niż poprzednik, którego zastępuje. W wymiarach jest więcej 7 mm na długości, 12 mm na szerokość i 2 mm jeśli chodzi o wysokość. Ogólnoświatowy trend przyzwyczaił nas, że auta z czasem rosną.


Bardziej komfortowy?

Istnieją cztery różne opcje zawieszenia. W zależności od wybranego silnika i poziomu wyposażenia. Poza standardowym opartym na kolumnach Mcphersona jest dostępne „Sportowe zawieszenie.” Nieco sztywniejsze i niższe o dwa milimetry od standardowego. Kolejna opcja to adaptacyjne amortyzatory pracujące w kilku trybach. Najwyższej klasy i na szczycie techniki jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Oparte na miechach powietrznych posiada sporą regulację łącznie z podnoszeniem całego auta. Auto poziomuje się automatycznie względem przemieszczania się. Przy jeździe autostradowej samoczynnie obniża się, na pochyłej jezdni poziomuje zawieszenie do wyrównania nadwozia.

Przyjemność dzięki technice.

Co najbardziej zaskakuje w A6? Na pewno wyciszenie kabiny przez co diesel dźwiękiem podszywa się pod silnik benzynowy. Ilość, wielkość i jakość monitorów. Nie kupisz tego Audi z manualną skrzynią biegów. Producent przewidział tylko dwusprzęgłowy automat. I to pasuje do tego auta.  Jeśli masz dwieście tysięcy stać Cię na zakup tego modelu. Dla bardziej wymagających jest na szczycie listy model RS6. Bolid ma 600 koni i osiąga setkę w 3,5 sekundy! trzeba za to zapłacić 600 tysięcy zł.

Więcej o Audi dowiesz się na http://autoinformator.pl/audi