Alfa Romeo Carabo

Alfa Romeo Carabo to samochód koncepcyjny z bardzo dobrym współczynnikiem oporu aerodynamicznego, mega niskim zawieszeniem i drzwiami nożycowymi otwieranymi do góry.
Historia
Rok 1968 to niesamowity rok. To wówczas, po rozpadzie The Yardbirds, powstał Led Zeppelin, w Pink Floyd Syda Barretta zastąpił David Gilmour, a w Toronto został założony Rush. To właśnie w roku 1968 zostały opublikowane powieści Stanisław Lema „Głos Pana” i „Opowieści o pilocie Pirxie”, a Douglas Engelbart po raz pierwszy zaprezentował publicznie prototyp myszy komputerowej, która rzeczywiście była trochę podobna do myszy : )
To właśnie w takim klimacie Alfa Romeo zaprezentowało Carabo po raz pierwszy na Paris Motor Show właśnie w roku 1968. Twórcą tego modelu był włoski projektant samochodów Marcello Gandini. Nazwa „Carabo” pochodzi od nazwy rodziny żuków biegaczowatych (Carabidae). Samochód nawiązuje też kolorystycznie do tych owadów.
|
Drzwi nożycowe i inne ciekawostki
Alfa Romeo Carabo to pierwszy samochód wyposażony w drzwi nożycowe (ang. scissor doors), które otwierają się do góry, a nie w bok. Te futurystyczne drzwi zaprojektował wspomniany Douglas Engelbart, który wykorzystał ten pomysł w późniejszych projektach Lamborghini. To właśnie samochody tej marki stały się znane z tego rodzaju drzwi do tego stopnia, że często określa się Scissor doors po prostu jako Lambo doors.
Przy produkcji Carabo wykorzystano podwozie z Alfa Romeo 33 Stradale, innego koncepcyjnego samochodu włoskiego producenta, którego wyprodukowano tylko 18 sztuk.