audiq8_4

AUDI Q8 Luksusowy SUV sportcoupe

W gamie samochodów Audi cyfra 8 oznacza najwyższy model wśród limuzyn tej marki. Klasyka producenta – Audi A8 to limuzyna na szczycie możliwości technologicznych tego koncernu. Jednak z najnowszym Q8 można polemizować.

Audi A8 jest o 20 centymetrów dłuższe i praktycznie takie samo na szerokość. Z kolei Q7 jest tej samej długości co A8, ale ma krótszy rozstaw osi, czyli w teorii mniej miejsca dla pasażerów. Tymczasem Q8 zmieści nawet siedmiu pasażerów. Trzeba przyznać, że wrażenie swobody wewnątrz tych aut jest podobne. Komfort podróżowania jest bez zastrzeżeń. Wyciszenie kabiny jest na najwyższym poziomie.

Zaskakuje bardzo cicha praca silnika diesla pod maską. Głośność w kabinie około 60 dB oznacza poziom limuzyn z górnej półki, nawet napędzanych benzyną. Moc tej jednostki to 268 koni mechanicznych.

Audi Q8 widok z przodu
Audi Q8 widok z przodu

Audi Q8 widok z tyłu
Audi Q8 widok z tyłu

Ta sześciocylindrowa jednostka w układzie V zapewnia 600 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Moc wystarcza, aby to ponad dwu tonowe Audi rozpędzić do 100 km/h w 6,3 sekundy. Maksymalne możliwości przemieszczania się (po niemieckich autostradach) to 245 km/h. Silnik działa razem z układem mikrohybrydowym, który wspiera system start-stop. Q8 bardzo płynnie przechodzi w stan “uśpienia” silnika przy toczeniu się i zatrzymaniu, a w momencie ruszania niezauważalnie i płynnie uruchamia silnik. Pomaga to zaoszczędzić paliwo. Automatyczna skrzynia biegów ma 8 przełożeń i tylko taka jest montowana. Jej praca jest płynna podczas spokojnej jazdy, za to podczas przyspieszania potrafi szybko zredukować o kilka biegów.

Podczas spokojnej jazdy spalanie utrzymuje się w granicy 7-8 litrów w trasie. W mieście potrzebuje około 10 litrów, w zależności od natężenia ruchu oraz aspiracji kierowcy.

Audi Q8 widok z boku
Wnętrze Audi Q8 deska rozdzielcza

Bagażnik ma pojemność 600 litrów, wystarczy to na bagaże 4 osób. Dla 5 osób polecamy krótkie podróże. Miejsca na tylnej kanapie jest wystarczająco dużo na kolana i nad głowami, co nie jest tak oczywiste u rywali (często brakuje u nich luzu nad głową, ze względu na opadającą linię dachu). Tylna kanapa jest przesuwana wzdłużnie, można też regulować jej oparcie. Z przodu znajdują się trzy ekrany i nowocześnie wykończony kokpit. Zredukowano ilość przycisków i pokręteł, sterowanie funkcjami jest dotykowe.
Układ kierowniczy prasuje odpowiednio przy każdej prędkości. Podczas parkowania koło kierownicy obraca się bez oporów, na autostradzie układ dostosowuje siłę, co pomaga wyczuć pracę zawieszenia i zachowanie auta. Jest to funkcja zwana dynamicznym układem kierowniczym.

Inżynierowie zastosowali tu też tylną oś skrętną pozwalającą na łatwiejsze zawracanie i pomocne w pokonywaniu zakrętów.

Oś skrętna była stosowana w modelu flagowym firmy Nissan. Maxima w latach 90 tych szczyciła się tym rozwiązaniem. Mitsubishi 3000GT miało to rozwiązanie działające poprzez cięgna poprowadzone od przedniej osi. Skrętna oś jest coraz modniejsza wśród producentów.

Co nas zaskoczyło w AUDI Q8?

Audi Q8 profil

Na pewno wyciszenie kabiny, drzwi bez ramek tak jak w prawdziwym coupe, praca asystenta jazdy w nocy, aktywny tempomat, dobre przeszklenie kabiny. Ciekawa jest powitalna animacja tylnych świateł.

Lista opcji jest duża, a możliwość specyfikacji do własnych potrzeb jak najbardziej realna.

Cena zaczyna się od 369 000 zł. Q8 jest droższe niż auta konkurencji, która ma w swojej ofercie takie z długim stażem na rynku. Ale zawsze pozostaje negocjacja cen!

Zapraszamy do salonu Audi AUTOHAUS OTTO oraz serwisu Audi Lublin w Kalinówce / Świdniku przy ul. Piaseckiej.

Tel. 667711236

Podziel się postem

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on print
Share on email

KOMENTARZE

Uwaga! Obraźliwe komentarze będą publikowane z metadanymi!

Dodaj komentarz