Automatyczne skrzynie biegów też potrafią się psuć. Koszty napraw w dzisiejszych czasach już nie są tak wysokie w porównaniu z wymianą sprzęgła i drogiego dwumasu.
Szczególnie docenimy auto mające automatyczną skrzynię biegów stojąc w korku. W automatycznej skrzyni nie musimy używać tak często lewarka do zmiany biegów. Nie musimy korzystać też ze sprzęgła, ograniczamy się tylko do pedału hamulca i gazu. Jednak zawsze jest jakieś „ale”, tutaj polega ono na tym że koszty ewentualnej naprawy są dość wysokie, a fachowców w tej dziedzinie jest niewielu. Pamiętajmy również o tym że jak mówi stare przysłowie „Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja” i tu jet podobnie jeśli przesiądziemy się z auta z manualną skrzynią zmiany biegów do auta z automatyczną skrzynią to już raczej do manualnej nie wrócimy.
P (parking) – jest to opcja wybierana w czasie parkowania. W tej pozycji uruchamiamy i wyłączamy silnik. Nie można włączać P przy toczących się kołach, gdyż może to doprowadzić do zniszczenia zapadek i obudowy.
Shift Lock – ustawienie drążka zmiany biegów w tej pozycji zalecane jest przy naprawach serwisowych. Najczęściej korzystamy gdy nie działa stacyjka lub nie możemy skorzystać z głównego hamulca
Wypycha się stary olej specjalną metodą. Wymaga to użycia odpowiedniego sprzętu.
Skrzynie biegów dzielimy na kilka rodzajów: dwusprzęgłowa, klasyczna, bezstopniowa.