Peugeot 208

23-03-2020 20:43
Peugeot 208

Lwi pazur 208! Nowy Peugeot składa się z innych części niż jego porzednik.

Peugeot 208 to samochód oferowany po raz pierwszy z serii 200 tylko z pięcioma drzwiami. Jego poprzednik był również trzy drzwiowy. Pod maską tego auta dostępne są silniki benzynowe i wysokoprężne. Po raz pierwszy Peugeota dostępny jest w odmianie elektrycznej z oznaczeniem e-208. Jego moc to 136 koni mechanicznych.   


 

Dynamiczny i ekonomiczny napęd

Podstawowy silnik PureTech  1,2 ma 102 KM i ma 1,2 litra pojemności . Wartość 205 Nm przy 1750 obr./min. momentu obrotowego. Peugeot przez turbodoładowany silnik ma zdecydowanie dobre osiągi i chętnie wkręca się na obroty. Z pewnością taki motor pod maską wystarczy do jazdy w warunkach miejskich. Jeśli nasza rodzina nie jest duża auto będzie wydajne na długich trasach. Z drugiej strony do wyboru jest dwa razy droższy elektryk z zasięgiem około 340 kilometrów. Trzeba jednak wspomnieć o jego prawie dwukrotnie lepszych osiągach. Do diesla i benzyny Peugeot dorzuca w standardzie system Stop&Start.

W duchu Peugeota!

Nietypowy kształt i śmiały design wnętrza może się wybitnie podobać. Materiały użyte we wnętrzu sprawiają wrażenie wysokiej jakości. Montaż elementów konsoli jest na wysokim poziomie. Dla fanów Peugeota odważne kształty deski rozdzielczej to niepodważalny walor designerskiego smaku.


Wirtualny kokpit 3D ma zmienne sposoby wyświetlania informacji. Ekran w konsoli środkowej jest oczywiście dotykowy. Kierownica jest mała i można ją ustawić odpowiednio dla każdego wzrostu kierowcy. Koło umieszczono nietypowo, czyli pod zestawem wskaźników.


Fajnym gadżetem jest zamykany schowek na konsoli środkowej, którego klapka jest półką na telefon. Można na niej postawić telefon i korzystać z nawigacji. Dodatkowo można go bezprzewodowo tu naładować!

Bagażnik miejskiego Peugeota


Bagażnik ma pojemność 310 litrów. Jest to ogólnie całkiem dobry wynik. W jego wnętrzu znajdziemy przydatne haczyki na torby. Do jego wnętrza powinna się zmieścić nawet mała pralka. To jest zasługa jego foremności uzyskanej dzięki nowej platformie modułowej. Producent chwali się, że: "Nowa platforma zapewnia doskonałe osiągi i parametry użytkowe. Wzorcowe trzymanie się drogi, zmniejszona masa, zwrotność, komfort akustyczny i termiczny.


Nowy Peugeot 208 doczekał się wyceny i kompletnego polskiego cennika. Najtańsza wersja kosztuje 53900 zł, natomiast najdroższa prawie 100 tys. zł. 

Wersja Like to wyposażenie auta w m.in. poduszki powietrzne, czujnik zmierzchu, tempomat,  utrzymanie na pasie ruchu, monitorowanie ograniczeń prędkości, żółty lakier metalizowany, monochromatyczny ekran dotykowy, klimatyzację manualną, elektryczne szyby z przodu, centralny zamek, zestaw systemów bezpieczeństwa Distance Alert.