Ford Puma to nowość w gamie. Jak zmieni się sprzedaż koncernu?

24-03-2020 21:24
Ford Puma to nowość w gamie. Jak zmieni się sprzedaż koncernu?

Ford Puma to nowość w gamie. Jak zmieni się sprzedaż koncernu?

Bardzo wiele. Puma była kiedyś niewielkim, jakby sportowym autem. Puma z 1997 roku była coupe. Wtedy oczekiwał tego rynek. Takie samochody były wtedy na topie. Teraz mała, sportowa pumka wyrosła na większego crossovera. Ma 5 drzwi i duży bagażnik.


Nowoczesny napęd

Na razie w dobie downsizingu klient ma do wyboru jednolitrowy 3 cylindrowy silnik o różnych mocach. Technologia EcoBoost Hybrid w Pumie wykorzystuje silnik elektryczny połączony z 48-voltowym instalacją. Napęd elektryczny stanowi tylko dodatkowe wsparcie silnika benzynowego, umożliwiając rozpędzanie i oczywiście mniejszą emisję spalin.                                                   

 W przygotowaniu do sprzedaży jest silnik diesla 1,5 z mocą 120 koni mechanicznych.


Sprawdzona baza

 Puma została zbudowana na bazie Fiesty tak samo jak poprzedni model. Nowy Ford jest od niej jednak o 15 cm dłuższy i mierzy 4,20 metra. O 9 cm zwiększył się rozstaw osi. Będzie bardziej sportową ofertą niż zbliżony wymiarami EcoSport. To propozycja dla kierowców, którzy szukają miejskiego crossovera mniejszego od Kugi.

Praktyczna strona kota


Bagażnik Pumy ma aż 456 l. Ma pomysłowy schowek pod podłogą bagażnika o pojemności 80 litrów. Mieści się w nim np. mała walizka a ponadto ma wodoodporną powłokę i korek spustowy, co ułatwia czyszczenie go nawet wodą. A jak jest z miejscem w kabinie? Z przodu całkiem bardzo dobrze. Z tyłu gorzej, bo jeśli masz powyżej 1,80 m wzrostu jest ciasno. Przestrzeni na kolana i stopy jest dość sporo.


 Ciekawą opcją są cyfrowe zegary. Gdy następuje zmiana trybu jazdy wyświetla się animacja. Ładna, ale… długa. Całość działa niestety ślamazarnie.


Może być bogato...

Z ciekawostek to fotele mogą mieć funkcję masażu, co stanowi  nowość w tym segmencie . Ma pokrowce, które się zdejmuje co pomaga szybko je wyprać. Elektrycznie sterowana klapa bagażnika to opcja z wyższej półki. To miły w obyciu, funkcjonalny samochód. Może mieć bogate wyposażenie. Da się go skonfigurować na wiele sposobów. Główną zaletą każdego Forda jest jego trakcja. Autko ma całkiem dobrze zestrojone zawieszenie.


A ile to kosztuje!

Ford Puma został wyceniony na 69 900 zł. Tyle kosztuje 1.0 EcoBoost 95 KM. Za pojazd z silnikiem 125-konny trzeba już zapłacić 85 200 zł. Puma EcoBoost ma 155 KM. Rozpędzi się do setki ze swoim właścicielem w 9 sekund jeśli zapłaci 90 000 zł.